Tisdag..

Ja nu är längesen jag jobbade sist! Jag börjar bli så där lat som jag brukar bli efter ett visst antal arbetslösa dagar, japp jag kallar mig arbetslös, "mellan två jobb" låter så fånigt tycker jag. Sitter nu och mummsar i mig en rätt som består av Couscous, tamater, champinjoner, fetaost och majs.. super gottLer   Håret är ostyrigare än vanligt.. jahaha..  
Jo jag har tänkt på en sak. Varför har folk så svårt att höra av sig idagens samhälle?! Vi har Mobil telefon vi har vanlig telefon vi har internet och + alla gamla metoder typ knacka dörr, springa på någon på stan, ja jag vet inte vad mer.. men Jag använder mig ju mest av Internet ch Mobil telefon. Internet använder jag till att prata med folk på MSN om typ lite allt möjligt men det är inte det seriösaste stättet att prata allvar så det gör jag helst personligen eller på mobilen. Så här var det! Malin i min gamla klass bjöd på fika hemma i deras hus i Söderhamn i söndags.. hon skickade ut sms till alla för vi var ju ändock 17 stycken i klassen så det blir lite krångligt att ringa alla kanske.. jag vet inte.. jag gillar sms.. Iallafall.. 4 stycken svarade. 4.. alltså var det 13 stycken som inte svarade! Hur kan det komma sig? Är det så svårt att skriva nej jag kan tyvärr inte eller nej jag vil inte eller nej jag har inte tid.. alla svar är bättre än inget kom vi överens om iallafall.. Även jag hade ett PARTYLITE party här i Söndags.. det var därför jag inte kunde åka till Malin(ingen annan kom heller). Jag bjöd bara människor som står mig nära som jag ville skulle koma för dom e ganska nya för PARTYLITE. 3 kom. Snacka om att jag inte är viktig?! Jag fick lite SMS hit å dit att dom glömt och måste göra nått annat och sånt, och det tycker jag e helt ok. Men att inte höra av sig alls?! Det är så väldigt lätt att höra av sig nu för tiden så varför gör inte fler det?   Jag glömmer också att svar på SMS ibland och ibland har jag inte ens pengar på mobilen. Det anser jag är normalt att ibland strua till det för sig. Jag glömde anmäla mig til en fest som är på lördag tillexempel, Men jag får komma ändåMycket glad.. De var ju tur! Egentligen märkar jag inte av detta så mycket men många av dom runt mig pratar om detta fenomen! Jag kanske har tur som har vänner som e lika mig som vill svara och vill ha kontakt. För det är ju det de handlar om, Kontaketn mellan människor och relationer som står på spel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0