Grisfesten

Grisfesten av Leif GW Persson
Jag har den senaste veckan lyssnat på denna bok.. den är typ 7,5 timme. Perfekt att lyssna på till och från jobbet och en kvart här och en kvart där..Den är inte så spännande om jag får säga det?!
Den handlar om ett rån på ett postkontor typ 1977. Men själva fallet överskuggas av all information om hur korrupterad polisen är, och hur mycket fuffens de har för sig. Sen blir det även ett mord mitti boken typ.. men likaså där hamnar det bara i skuggan av all skit!
Jag lyssnade klart på denna boken enbart för att den var så kort.. Kändes som en informationsbok om polisens mygel.
Jag blev bara förbannad och irriterad för att det var lika mycket fuffens 1977 som nu 2009..
För det känns inte som att Leif GWPersson bara tagit dessa karaktärer ur sin finfina fantasi?! Det tror åtminstånde inte jag.
Boken får 1 av 5 stjärnor..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0