VINTER

Jag älskar verkligen julen och nu när det blitt snö så känns det verkligen att det är jul snart. Jag tänkte skriva att jag älskar vintern men det gör jag nog inte. Vinter i en vecka om året tycker och är lagomt. Men jag gillar vinter innefrån, alltså när jag sitter i bilen eller innomhus och kikar ut.


Är slirigt ute på vägen men jag gillar det sålänge jag är ensam på vgen, hatar att mötas.


Det här är ju inte lika kul att komma ut till.. dock var det mycket mer snö på bilen än vad det ser ut på denna bild. & det på bara några timmar.

Hittade massor med fina granar på turen jag var ute på ikväll..

Vidde & Nils har fått en varsin gran av pappa.. han är för go min far.

Tomten har nu snöat över lite..

Granen inne i byn knäppte jag på i farten.. syns de?! Så stor!

Växbo kvarn!

Växbo kapell

Jag har varit barnvakt ikväll och syrrans barn är verkligen världens underbaraste. Vi myste i soffan, plockade ur och i diskmaskinen, tog febern, tog hostmeducin, "lekte" hänga gubbe, byggde torn, sorterade alla ljus i olika påsar till Linda, hade skumkrig, pratade allvar och borstade tänderna.

När vi skulle gå och sova hade syrran förberett mig på att lille V var hemsk att lägga just nu. Men jag tänkte att det kan ju inte vara så farligt så jag gjorde välling och la honom i sin säng och gick sedan med Nils och läste Pettsson och Findus Tomtemaskinen (en av de bästa barnböckerna nu i juletider) och V kom efter en stund och klättrade upp i sängen. Han fick vara kvar tills han började yra runt och skrika Hanna för att få min uppmärksamhet. Jag bar då in honom till sin säng och sa att han fick ligga där för att det var hans säng och att jag kom efter jag läst och masserat Nils rygg. Jag går tillbaka till Nils och etter en 1 minut står V i rummet och säger att jag måste kolla på nått. Jag går efter honom till sitt rum och lägger honom i sängen. Varje gång pekar han på en stor elefant på golvet, så jag lyfter upp elefanten till honom i sängen och han verkar förvånad men ganska nöjd. Jag går tillbaka till Nils och V kommer efter typ 2 sidor, han stannar utanför Nils rum och kikar in. Jag reser mig och han springer in i Syrran och Sams rum. Jag lägger honom i sin säng och går tillbaka till Nils. 10 minuter senare sover båda kidsen. Får veta av syrran att han vill att man ska sitta där inne på elefanten och vänta på att han somnar, det hade ju inte jag tid med.. haha.. så han klarade sig själv.

Jag börjar bli lite funderande över hur det ska gå/bli att vara arbetslös, var ju ett tag sedan sist.  Ni har inget jobb till mig?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0