Skatteåterbäring 090610

Wiihooo!! Jag har fått mina skattepengar! Känns mycket bra.. fast jag känner mig lika fattig/rik som tidigare eftersom jag bara förde över alla pengar till mitt andra konto där jag ska spara spara spara..
 
                                                  
 
Men det är ju alltid kul med Nya pengar..

Min fundering idag är vem är fattig och vem är rik?!

Jag känner mig inte fattig, trots att jag bor super litet och får ju inte så jättemycket pengar i månaden..

Jag känner mig heller inte rik, men jag köper det jag vill ha och reser när jag får lust..

Jag vette tusan.. jag har ju pengar sparade.. det är ju mycket därför jag kan göra allt som jag vill. Jag känner att jag har pengar så det räcker när jag jobbar.. Men om jag hade mer pengar så skulle jag nog jobba mindre och resa mer och då minskar ju inkomsterna och utgifterna ökar.. hmm.. det är nog bäst som det är nu.. nu spar jag cirka 5000 kr i månaden och lever som jag vill med resten.. Mitt mål är att ha 1 Miljon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0