Plastpåsar

Jag var nyss och handlade på Hemköp och plockade som vanligt upp alla saker jag skulle ha och drog sedan mitt Hemköpskort och skulle precis sätta i det andra kortet.. Men vad hade jag glömt om inte påsen?!
Denna gång kom jag dock ihåg att lägga upp en innan kassörskan var klar med mina varor. Men hur svårt ska det egentligen vara att ta en påse när jag lägger upp alla saker?

Blir inte klok på mig själv. Glömmer påse säkert 80% av gångerna jag handlar.. de andra kommer jag ihåg det i sista minuten, å säger, " Oj, jag skulle ju ha en påse oxå" tar sedan en påse och hoppas att de inte slagit klart..Sorry..

Jag vill ju inte vara en snyltare och få en påse varje gång.. jag brukar ju komma på att jag är utan påse när jag betalat och är klar att packa.. packa i vad? jo just i den påsen jag inte har. Den i kassan brukar då för att få så lite strul som möjligt säga, "Ja men ta en påse denna gången du". Ja tack säger jag men betalar nästan alltid med de mynt jag har i fickan eller plånboken.

Jag vill ju komma ihåg, varför gör jag inte det? Det är pinsamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0