Brandkåren..

Jag kom alldeles nyss hem efter en dag i lugnetstecken. När jag parkerat bilen går jag runt mitt hus för att jag skulle boka tvätt tid. Då står det en stor Brandbil på min innergård + räddningstjänstens bil. Jag frågar "Vad är det som har hänt"? för de går med tjocka slangar och yrar runt. De tittar på mig och sedan tittar dom bort UTAN att svara. Va fan är det för jävla sätt? Ska man bli lugn av det? Nä fya för Röddningstjänsten, snart är dom i samma klass som Bollnäs Polisen för mig. Alltså helt kass!

När jag kom in ringde jag mamma och fråga om de hört nått?! Men ikke sa nicke..

Så pratade jag med min underbara granne och hon hade koll, henne hade dom iallafall svarat att det brann i ett kök på tredje våningen. Så nu vet jag! Sen ringde även mamma och sa samma sak men att allt är lugnt nu och Ingen brand återstår, killen som bodde där hade bakat, han fick fly lägenheten för det gick inte att bo där, iallafall inte just nu.

Great då vet vi.. det var bara det jag ville..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0