Jobbet 090910

Jag har ju en längre tid tittat mig runt lite efter något nytt utmanande jobb. Det blir ju lite same same på mitt jobb på något vis fast det alltid är olika ärenden..

Jag trivs ju hur bra som helst på själva företaget och tycker att Anthill har passat mig lite bättre än typ Fortum som verkar lite mer seriös och strikt. Men nu börjar jag fundera lite.

För någon vecka sedan sökte de internt efter en ny TC (de som är anvarig för ett team agenter som jag jobbar som nu). Jag tyckte det verkade vara en rolig idé att söka för att med denna tjänst skulle jag få jobba 50% i produktion och 50% med mer administrativa uppgifter så som Ledigheter, Kvalitesäkra och sånt som jag tycker verkar jätte spännande. Roligt med något nytt och utmanande!
Jag fick gå på en kort intervju som jag var helt oförberedd på men jag sa typ det jag vill ha fram och fick lite met info om tjänsten.

Det som sedan händer är att jag inte få jobbet (vilket inte gör mig så värst mycket, eftersom jag bara tog en chansning när jag sökte, har ju ingen utbildning inom området, men känner trots allt att jag har väldigt god människokännedom och tror jag skulle kunna få ett super bra team!)

Den som får jobbet är istället en person som förut varit TC där men som nu varit borta en längre tid. Efter vad jag har hört så blev denna person nersatt från TC till Agent innan ledigheten för att h*n kallat sina agenter för "Pissmyror" på sin blogg.

Det jag tycker är lite underligt är att de nu anställer samma person igen som TC. Det är många som känner sig kränkta av detta.

Jag fattar inte hur de tänker! Men ingen säger nått och inte jag heller.. Men idag fick vi veta dom nya teamen och det känns lite sådär att ha hamnat i dennes persons team. Jag har haft Malin fram tills nu och henne känns det bra med, jag kan säga det jag vill och få hjälp med det jag behöver! Men men det var ju ändå inte jag som blev kallad elaka saker så jag ska väll inte dömma?!

Mina åsikter om företaget har ändrats lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0