Sitter ute i solen och njuter

Det har nästan varit lite för varmt i solen idag.

Pappa & Jag har diskuterat, våra ämnen var..
Jordvärme - pappa vill sätta in det istället för att elda med ved. Jag tycker det låter som en bra plan eftersom de då slipper kapa all ved + att de slipper elda varje dag. Men det kostar ju lite kosing.
En till ny altan/soldäck - det vill mamma ha och ett minispa utevid duschen(ni som varit här vet vart jag menar, där Johan bor nu)
Badbalja - på den nya altanen vill de båda ha en badbalja som man eldar i på vintern. Pappa kikade upp att det finns en som bygger sånna i Gävle och kostar på ca 8000 kronor.
Pool - kanske ska ha pool istället för en bajla? Ja tycker jag men pappa gillar balj ideén.
Relaxrum - ja Johans rum då alltså, han får väll flytta haha.. eller ta ett av de lediga rummen inne i huset.
Jobb till mig - där kom vi inte fram till så mycket tyvärr. Jag har alltid klarat mig själv så jag tror han inser att han inte har så mycket makt i den frågan.. haha..


Sen har jag spelat kula med pojkarna, kastat freespii?! och bara njutit av att kunna vara ute hela dagen, det är nästan som man får sommarkänslor och vill grilla! Tror vi ska äta på altanen iallafall, underbart med hus! Jag ska få sill och potatis eftersom jag inte äter rådjur. Luktade vilt i hela huset när jag kom hit igår. Men tydligen smakade det perfekt för samtliga eftersom de åt och åt.

Nu hör jag hur mamma och pappa står utanför fönstret här och spekulerar om det nya soldäcket med badbalja.. Undra om jag lyckades få lite fartt på pappsen heeelt omedvetet.. haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0