Svart..

Håret blev mörkt riktigt mörkt..

Men det känns bra! Kul med något nytt och annorlunda.

Jag har lite brist på motivation till matten just nu men måste plugga minst 4 timmar idag om jag ska hinna med. Hur lyckas man hålla motivationen uppe? Jag har lite svårt att förstå just nu så därför gör jag ett tal och kollar sedan i facit om det är rätt. Oftast har jag rätt faktiskt! Men det sista talet jag gjorde innan jag gick hem från skolan idag hade jag fel på och jag vet inte varför riktigt.. tänkte fråga er..
x(x-2)-x(x+3)
Då räknade jag x*x=X2 x*2=2X x*x=X2 x*3=3X alltså
X2 - 2X - X2 + 3X = X
Men det är fel svar, jag vet ju att om det är ett - före () så ska man ändra tecken men eftersom det är ett x före så ska man väll inte göra det? Det skulle ju isåfall bli X2-2X-X2-3X= -5X
Det är alltså detta jag sysselsätter mig med idag.. Så vet du hur man räknar så ring mig eller lämna en kommentar!

Badade ju Katten i morse, hon tyckte inte alls det var roligt men jag kände att det var dax för lite vårduschning. Så nu är hon ren och fin och blöt.

Äch nu ska jag blicka in i matten igen

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag får det till -5x

2010-04-16 @ 14:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0