Fire in the home..

Tror ni inte jag lyckades starta en brand här ikväll. Det började med att jag sorterade en massa papper och la i en papperspåse. Sen ställde jag den på bordet såklart och jag tänkte faktiskt då att "denna ser ut att stå stadigt" eftersom jag såg ljusen alldeles bredvid. Det var nog ingen fara var min tanke.. och jag lämnade rummet.
Jisses vad chockerande det var. Jag har aldrig varit med om någon brand förut tror jag. Jag var i köket och pysslade. Plötsligt börjar brandlarmet tjuta utav bara helvete.. Jag kollar in i rummet och det brinner på bordet. Shit vad det brann. Jag gick dit och försökte blåsa ut elden haha.. men det fungerade inte så jag tog en matlåda och spolade i vatten och fläkte ut över hela bordet. Great elden slocknade och jag hade istället ett bord fullt med vatten, matrester och aska..
Jag borde nog bli något där man måste behålla sitt lugn för det är nog det jag gör bäst. Jag kan verkligen inte stressa upp mig i hemska situationer. Jag är en fixare ut i fingerspetsarna! Min hjärna ställer om sig själv och tänker logiskt åt mig, man känner riktigt att det inte är jag som gör utan att något annat i mig tar över. Jag har varit med om detta några gånger nu och det är helt fantastiskt.

När jag ramlade på mopeden så klev jag bara upp och gick hela vägen hem trots att jag hade öppna köttsår över halva kroppen, syrran och de andra var hysteriska och jag gick där och sa typ "Jaja det går bra, jag går ju, lugna dig nu".

När en person fick ett anfall i bilen så ringde jag ambulans och fixade med de andra som var där och jag blir på något sjukt sätt så lugn. Jag blev dock lite arg den gången för att det tog sån jävla tid för ambulansen. De ljög och sa att vi har ju bara pratat någon minut och min telefon visade 7 minuter. Haha hon i telefonen blev lite paff när jag hade sån koll på tiden.

Kommentarer
Postat av: Linda Larsson

Oj... men du hanna... du minns väl när de brann hos oss också? haer du glömt de? tur att de gått bra!

2010-09-01 @ 09:38:27
URL: http://lindaallstar.blogg.se/
Postat av: Sanna

SV: Filmen "The last house on the left" är helt klart en godkänd film. Den är spännande men samtidigt gripande. Ja, scenen när hon blir våldtäkt är verkligen hemsk.



Jag rekommenderar att du ser den sist nämnda filmen "Paranormal Activity". Dock inte själv! Det är absolut en av dom bästa filmer som jag har sett. Ska man se en skräck film vet man att den är bra om man lyckas bli rädd, och rädd är det minska man kan säga om hur jag kände mig!

2010-09-01 @ 10:19:03
URL: http://scstenberg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Brandlarm är bra grejer det!

Det är svårt att se kommentarerna

2010-09-01 @ 11:00:22
Postat av: Fia

Detta var ju inte så bra :P

2010-09-01 @ 13:26:14
Postat av: MalinKalin

Sv: Jaha, jag brukar ha den på jobbet så man ser lite fräschare ut men utan att behöva fixa till sig liksom :P Den ska väl ge fransarna vitaminer och sånt tror jag hehe :P Jag håller med dej om eyelinerpennan för den var inte så bra som jag trodde den skulle vara.



Shit jag skulle få panik om det började brinna hemma hos mej :O

2010-09-01 @ 21:06:21
URL: http://malinkalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0