Skotta?!

Enligt reglerna på Bollnäs Bostäder så SKA man tydligen skotta sin egen parkeringsplats. Denna IDÈ HATAR jag. Fattar inte hur dom kan räkna med att alla har en jävla spade/snöskyffel/Traktor till sitt förfogande.

Idag tänkte jag att jag skulle vara smart och skotta parkeringsplatsen innan jag som jag brukar "Tar sats och hoppar in med bilen i snöhögen". Så jag lånade en spade från mamma och pappa och ställde bilen bredvid och hoppade ur. Jag tog 5 stora spad tag och det syns KNAPPT! Jag gav upp haha.. Det är omöjligt att skotta hela den ytan med en spade/skyffel. Det är ca 80 cm snö och min spade är ca 30 cm lång. 5 spad tag med 15-20 cm snö på varje för varje 30 cm bit. Helt galet! Just nu står jag i en snöhög på en besöks parkering och det tänker jag fortsätta med till någon snäll människa skottat min parkeringsplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0