Belgo Kyckling

för 4 personer kan man om man vill göra denna kyckling wok
Ingredienser:
400 gram kycklingfile
1 stor purjolök
1 msk olivolja
1 tsk röd chilipasta, Jag mixade 1/2 chilifrukt, för jag hittade inte detta.
1 burk lätt kokosmjölk (400 ml)
2 msk soja
200 gram skivad ananas (avrunnen) jag delade dessa till lite mindre bitar.
1 kruka färsk koriander, klippte i den.
 
Skär purjon i smala ringar och kycklingfileerna i små bitar.

Woka purjon och kyckling i olja.
Rör i chilipasta, soya, kokosmjölk och tillsätt ananasen och strö över finklippt koriander.

Servera med basmati eller jasminris.
 
Detta är mumma, funkar att frysa, funkar som matlåda - helt enkelt toppen!
Gillar man spicy mat så kan man krydda på och är man lite mer försiktg så kan man ju dra ner på det lite, lika gott ändå! / Belgo på Bollnasbloggen.se
 
Jag tycker att den var helt ok. Kul med något nytt. Uppskattat av Johanna & Sofia. Jag kan dock inte låta bli att tycka att Koriander ger lite smak av diskmedel. Nästa gång blir det utan Koriander men med vitlök istället.. haha..men nu blir efterrätt & som jag har längtat efter detta den här veckan! Recept kommer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0