Jessica Andersson

När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var

Boken handlar om att Jessica och hennes syskon växte upp med en missbrukande mamma och med mammans mer eller mindre våldsamma män. Med tiden splittrade socialen syskonskaran på flera olika fosterhem, alla dom var inte heller så bra. En enda sak har Jessica alltid varit säker på. Att hon kan sjunga och vill sjunga, Att hon ska sjunga.
Sen handlar boken även om när hon träffar egna våldsamma pojkvänner och senare när hon möter sin stora kärlek den ende Goda! Melodifestivalen och karriären får du också en insikt i.
 

Finns lite bilder i boken.
 
Det här är inte den bäst skrivna boken. Tycker att det är tufft av henne att gå ut med sin historia. Det behövs! Det som ändå slår mig när jag läser boken är att hon verkar lika medberoende idag som när hon var barn. Jag känner att jag vill hjälpa henne förstå sjukdomsbegreppet och visa henne hur hon kan förhålla sig till sin fortfarande aktiva mamma.

Utvärdering:
Jag kan inte ge denna bok några stjärnor, den känns för personlig, det gör ont in i kroppen på mig att människor lever så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0