Ica MM

Jag tänkte att jag skulle ge dom en chans till eftersom de är den enda affär´n i stan som har ihopplock sallad. Jag tänkte i mitt huvud jag skyndar mig så kan jag gå ut med Baltazar sen det tar ju bara 10 minuter om jag tar bilen. Great!, så hittar jag inte bilnycklen. Men vafan vart kan jag ha lagt den? Varför sitter den inte på nyckelknippan som vanligt? Fan va slarvig jag är... så långt gick det tills jag kom på att jag har ju lånat ut bilen haha.. Så jag fick cykla trots allt vilket betydde att jag först var ut på en rallysväng med B och sen åkte till affären 30 minuter senare.

När jag väl kommer dit var det inga som helst problem med parkeringen (tummen upp)
När jag kommer in var det inte en enda människa jag kände på hela affärn (tummen upp)
När jag kommer fram till salladsdisken så är den bemannad (tummen upp)
Det finns räkor, kräftstjärtar, fetaost och vitlökssås (tummen upp)
Jag frågar frågor och hon därbakom vet väldigt lite om vad det säljer. (TUMMEN NER)
Jag: Vilken fettprocent har osten?
Hon: öhh jag vet inte men den andra är nog fetare iallafall.
Jag: Vad är såserna gjorda av? Cremefraiche och majonäs går bra..
Hon: Ja det är ju lite olika, vi köper vissa färdiga och vissa har grädde och vissa har majonäs och vissa....
Jag: Okej vitlökssåsen då?
Hon: Nja jag vet inte riktigt..majonäs är det nog i iallafall.
Jag: Okej är det socker i den?
Hon: Nä det tror jag inte.
Jag: Okej för det kan vara socker i det mesta har jag lärt mig.. typ i majonäs och sånt.
Hon: Jaha...
Jag: okej men tack iallafall...

Summasumarum så kan jag tänka mig att åka dit och köpa sallad igen. Jag ska inte vara så frågvis då kanske för hon såg väldigt lycklig ut när jag gick:P.
Min sallad består av Kräftstjärtar, Räkor, Fetaost, ägg, lite isbergssallad och vitlöksdressing.

Passade på att köpa lite smaksatta vattenflaskor också..jävligt genomtänkt med tanke på att jag cyklade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0