Johannas kalla potatissallad

Okej här kommer en av mina favoriter inför denna sommar! Johanna och jag hade picknick ute på Långnäs i fredags och hon bjöd mig på en väldigt god potatissallad. Jag gjorde den igår och det är så enkelt och underbart gott!
Du behöver:
1 kilo potatis (Jag använde småsmå färskpotatisar)
2 brukar fetaost med kryddor från Euroshop
1 stor påse färsk spenat
salt
krydda lite som man vill, jag använde endast chilimix peppar(ur en kvarn). Men du kan ju använda citronpeppar om ni ska äta kyckling till eller lite svartpeppar om ni ska ha köttigt kött.

Jag gör såhär:
* Skrubbar ren potatisen och kokar den tills den är klar typ 20-30 minuter. Spolar den i kallt vatten eftersom jag alltid är ute i sista minuten, annars kan man bara låta den kallna.
* Grovhackar spenaten
* Skär potatisen i mindre bitar (om du anser att det behövs)
* Blandar ihop potatis, spenat och fetaosten. Druttar ut lite(det ska inte vara för mycket, någon matsked räcker) av oljan som är i fetaostburkarna och saltar och kryddar
Serveras med grillad kycklingfilé och oliv&fetaostbröd från Rohlins i Arbrå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0