Lasagne by Hanna

För mig är det störrtomöjligt att följa ett recept. Så här kommer mitt egenkomponerade ihopplock till en typ av lasange.
Du behöver:
400-500 gram köttfärs
3 morötter
8-9 dl mjölk
1 burk krossade tomater
4 dl vatten
1 buljongtärning (jag använder grönsaksbuljong)
500 gram pasta (jag använde pastaskruvar)
ca 1 dl mjöl
1/2 tacokryddblandning
kryddor; vitlökspeppar, salt, chili, citronpeppar
Ost efter smak, ca 150-200 gram räcker för att täcka ytan.
Du gör såhär:
* Stek köttfärsen och krydda efter smak.
* ha i tomaterna och morötter + 1 grönsaksbuljong & 4 dl vatten och låt koka ihop
* Koka upp mjölken och när den bubblar har du i mjöl tills det blir lite tjockt, TÄNK på att det efter tjocknar rätt mycket. Krydda efter smak och salta självklart.
* Ta en ugnsform och häll i lite vitsås, lite köttfärsröra och sen ett lager med pasta. Sen gör du likadant igen vitsås, köttfärsröra och pasta och sen vitsås och det sista av köttfärsröran. Det viktigaste är att du avslutar med vitsås och röra. Ovanpå lägger jag ost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0