Money money money

Must be funny, in a rich mans world. Men även i en poor tjejs värld dvs mig! Blev så besviken alldeles nyss när jag gick inte på banken. 1600 kronor trodde jag det stod på kort kontot, men se nej det stod 16 000!!! Lucky lucky me! Jag blir så lycklig av pengar att det är löjligt, tror jag ska använda detta lyckorus och cykla iväg och köpa en ny dator. Fast det vore ju lite dumt kanske. Hmm ska fundera en stund. Måste ju betala bäddmadrassen jag köpte förra veckan också, men det var under 2000 så jag har sparat 2000 till den. Hur dyr kan en dator vara på stan? 5000 kronor? Då kommer jag bara ha 11 tusen kvar:(. Okej jag ska överväga och inte köpa någonting förrän imorgon.

paus..

Nu har jag omplacerat pengarna lite så nu är det inte lika mycket kvar på kortet. Jag köpte aktier för några tusen och satte över 6000 till sparkontot som nu återigen är återställt och överstiger minimumbeloppet(som jag själv satt upp). Men resten av pengarna ska jag nog få slösa bort på resor och annat skoj i sommar. Vad ska ni göra med skattepengarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0