Vafan är problemet?

Har människor verkligen ingenting bättre för sig än att bombhota skolor? Jag kommer ihåg när vår skola blev bombhotad när vi gick i 8:an kanske. Alla blev hysteriska och sprang runt och grinade. Jag vet att jag ringde min pappa, haha som vanligt när något skumt händer. Den gången var det två tjejer på skolan som hade bombhotat för att de ville ha en ledig dag. Tror inte de fick något direkt straff, men jag kan vara ute och cykla. En av tjejerna umgås min syster mycket med idag, tänk vad det kan förändras.
Hotet i Söderhamn idag hade kommit in på engelska, vad tyder det på? Är det mer allvarligt då? Varför vill man hota en skola överhuvudtaget det hjälper ju ingen. Speciellt inte om man hotar vid 12 och säger att det kommer att smälla vid 14. Då är det ju antingen någon elev som vill bort på något annat eller någon riktigt störd människa som inte har något bättre för sig helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Linda Larsson

Dom fick rejäla straff vad jag minns... kommer inte ihåg de exakta straffen men dom åkte dit på de rejält. ses snart =)

2010-06-03 @ 16:23:29
URL: http://lindaallstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0