Ambivalent

Det är ordet som beskriver mig allra bäst. Ena dagen är jag helt säker på en idé nästa dag har jag ändrat mig helt. Jag vill så mycket och vet så lite. Är det nödvändigt att utbilda sig?


Jag vet ju inte vad jag vill bli.. Katja och Sanna tycker jag ska "plugga vad som helst bara du pluggar". Det känns helt värdelöst för mig. Jag vill bli nått isåfall. Det jag funderar på är Socionom, kurator, djurskötare, förskolelärare, ekonom, personal ansvarig, tåg chafför, busschafför, lastbilschafför, revisor med flera.
Det bäst vore om jag kunde jobba som kurator en månad och sen ekonom nästa och så något nytt hela tiden.
 
Vad har ni för utbildning? eller vad skulle du vilja plugga?

 


Kommentarer
Postat av: Linda Larsson

Jaa ja har alltid vetat va ja vill plugga... väldigt väldigt länge iallafall. JA tycker inte du ska plugga bara för att plugga. Vänta tills du bestämt dig och det känns rätt. annars pluggar man till nå man är osäker på och slänger pengar i sjön enligt mig. du kommer hitta de du är säker på tids nog =) ta nån kurs på komvux annars om du ska förbererda dig för att komma in på högskola... om de behövs vill säga. puss min vän. ja saknar dig

2010-03-30 @ 12:42:38
URL: http://lindaallstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0