Företags idé?!

Nu när jag gått på LCHF ett tag så inser jag vad jag saknar litegrann men vad många andra LCHFare saknar jättemycket. Jag skulle ha uppskattat att det fanns en LCHF coach. Nu har ju jag mina vänner som alla är positiv inställd till LCHF men alla människor har inte det runt om sig. Sen så skulle det kännas lättare att vara tjatig på någon som hade detta som sitt jobb.

Tänk om det skulle finnas en person som man kunde..

* ringa när man stod på affärn och var 3 sekunder från att köpa en chokladbit eller bara inte hade några idéer på vilken mat man skulle göra den dagen

* maila när man vill veta hur mycket kolhydrater en squash innehåller

* skrika på när man är trött på all grädde och fet mat

* få en hel veckas meny utskickad med post/mail med inköpslista och allt av

* bli puschad av när det känns lite jobbigt och tråkigt att äta annan mat än alla andra

* få tips på läckra efterrätter inom LCHF

* få hjälp av precis i den sekunden det känns jobbigt

Denna person skulle alltså ha det som jobb och skulle alltid vara tillgänglig för just dig!

Vad tror ni, skulle "man" betala för en sådan tjänst? Jag skulle lätt gjort det, jag har ju betalat för Viktklubben och böcker mm. Frågan är om jag verkligen skulle ringa till en helt främmande människa och klaga och fråga saker.. Mail är mer min grej när det gäller att kontakta, men telefon funkar jättebra när jag blir kontaktad.

Jag har mailat med många av er som läser min blogg och det ger mig så mycket, jag blir puschad och jag känner mig lycklig när ni skriver att jag har inspirerat er med dieten:). Eftersom jag inte har något heltidsjobb så skulle detta vara min dröm. Jag älskar att prata i telefon, maila och jag brinner för LCHF dieten. Jag är utbildad beroendeterapeut vilket troligtvis skulle hjälpa mig grymt mycket med de personer som verkligen är socker beroende men också med samtalsmetodiken.

Det jag tror är att jag skulle vara aktuell de 3-6 första månaderna, jag känner att jag klarar mig fint själv nu.
Gratis prov vecka
1 månad - 500-1000 kronor?! (jag sparade ju mer än 1000 kronor på mat den första månaden)
3 månader - 1500-2500 kronor
6 månader - 4000-5000 kronor
Förslaget skulle vara att om man anlitar mig i 6 månader så har man gratis support någon gång i månaden där efter i 6 månader till.

Sanna har varit som min coach hon har givit mig recept, peppning, skällning och beröm!!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hanna, DU skulle vara den perfekta cochen, du är så otroligt påläst vid det här laget samt att det inte finns något som man gör så bra som när man har erfarenhet av just samma sak. As bra idee!

2010-10-21 @ 10:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0