Ljuständning

Känslig ämne, men jag kan inte låta bli. Vad är syftet att tända ett ljus för den här personen som så tragiskt blev mördad? Jag känner inte honom men jag känner till dessa människor i denna stad. Jag har ingenting emot dom personligen men jag har något emot deras beteende i viss utsträckning.

Många jag känner kommer inte att gå på denna Manifestation mot droger därför att de som står bakom tänder ljus för den mördade. Det är tragiskt att någon måste sätta livet till för att människor ska reagera och något ska hända. Det räcker inte ens med att en person dör av drogerna. Vad ska denna ljuständning ge?

Jag är förvirrad och kommer inte att gå på denna grej. Kanske om det var en manifestation mot drogerna men detta är minst lika mycket en ljuständning för ett mord som aldrig skulle ha begåtts. Möjligtvis skulle då den avlidne fortsatt med drogerna och tagit livet av sig lite långsammare, för det är det drogerna gör. De tar livet av människor! Dagarna i ända dör folk på grund av droger. Men detta vill vi inte se. Det kan väll inte vara så? I trygga Sverige?

Jag kan inte förstå att folk är förvånade. Jag kan inte få in i mitt huvud att inte folk förväntade detta. Vad tror folk händer i Bollnäs? Vet inte folk hur illa det är? Lever folk i sin lilla bubbla och tror att Bollnäs är en trygg och lugn stad med lite droger?
Det trodde jag också till fram för ungefär 3-4 år sedan. Nu vet jag bättre och jag är inte ett dugg förvånad faktiskt. Är det tragiskt? ja, Är det hemskt? ja, Är det skrämmande? ja...men är det oväntat? Nej.


Det är verkligen dax att ta tag i drogerna i Bollnäs men är detta rätt sätt?

Kommentarer
Postat av: anny

Jag håller helt med dig. Ingen kommer sluta knarka för att ett gäng icke-knarkare tänder ljus på torget.

Visst, det är jättebra att folk bryr sig och man kan ju hoppas att det som hänt för något gott med sig - kanske fler får upp ögonen för hur det ligger till. Men jag kommer inte heller gå på nån manifestation.

2010-10-29 @ 16:44:38
URL: http://aaanny.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jaaa, lite dubbelmoral i det där

2010-10-29 @ 20:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0