Svar på kommentar

Anonym om 112 - På liv och död:
om du vet vad poliserna får göra kanske du tänker om lite, det är dom som åker hem till anhöriga när personer har blivit dödade i t.ex. trafikolyckor, det är dem som får berätta att någons barn har blivit ihjälkörd av en full förare! Det är ju helt självklar att han blir upprörd när han hör personens resonemang! Om du hörde vad kompisen som körde berättade kanske du fattar lite bättre!! Men du kanske tycker att poliserna bara åker runt i sina bilar och leker diktator?! Jävla pucko!! Du borde ha lite bättre respekt för poliserna, det är dom som försöker göra vårat samhälle lite bättre! Och jag tycker att Thomas gör ett jättebra jobb med den här mannen som vägrar fatta att alkohol och bilar inte går så

Hej anonyma person.
Oj vad jag har upprört dig med mitt inlägg.
Jag vet att poliser gör flera olika uppgifter i sitt jobb, men tycker du att det berättigar hans beteénde? Får jag beté mig hur jag vill för att jag har jobbiga arbetsuppgifter? För att jag har mer vetskap än dom allra flesta andra? För att jag tror att saker och ting är på ett visst vis? Nej skulle inte tro det.

Det var väldigt tråkigt att du bara lämnade en anonym kommentar för jag hade gärna diskuterat programmet vidare med dig. Jag undrar om du känner dig träffad på något vis?!

Jag lyssnade på vad kompisen sa, men jag har ändå ingen förståelse för den ena polisens beteénde i detta sammanhang. Jag känner att alkohol och drog frågan är viktig och jag tycker verkligen inte om rattfulla människor. Men det är inte det som irriterar mig i detta program, utan det fakto att han dömmer och använder ett språk som jag absolut inte skulle ta seriöst. Varför ska Jag ha respekt för en människa som inte kan kontrollera sig själv?

På vilket sätt gör poliserna ditt samhälle bättre? nyfiken.

Våra åsikter går isär, för jag tycker verkligen inte att Thomas gör ett bra jobb med den här mannen. Mannen kommer troligtvis att köra rattfull igen för att han fått kunskap om att polisens ord bara var påhitt. Man kan inte hitta på en massa saker som seriös polis. Jag kan förstå att man kan bli frustrerad och jävligt less på människor som inte förstår faran i att köra bil full. Men de har ändock ett ansvar. Troligtvis så har mannen och Thomas en historia bakom sig, där Thomas vet att mannen har kört rattfull förut. Men jag tycker faktiskt det kvittar hur mycket jag än ogillar olagliga människor. Denna upprördhet som Thomas hade ledde ju absolut ingenvart, eller?!

Vad jag tycker om poliser i allmänhet bör jag nog inte ta upp just nu. Det jag dock känner att polisens insatser kanske riktas lite fel i allmänhet.

PS. Jag ogillar inte alla poliser, jag gillade den andra polisen Magnus i det där programmet. Han var rak, bestämd OCH lugn!

Kommentarer
Postat av: Marie Larsson

Hejja Hanna!!!!!!!

2011-04-11 @ 00:33:48
URL: http://marranlarssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0