Hemma i tystnaden

Baltazar och jag tog en heldag i Växbo. Rista och Baltazar har blitt sams idag. Tidigare har ju Baltazar bara blitt utskälld av lillpyret. Nu är hon dryg som tusan, biter och hoppar på honom. Men Baltazar tar det med ro och springer ifrån henne när hon blir för jobbig. Jag googlade lite efter en underullsborste idag, men hittade inte någon som verkade speciellt bra. Så nu när jag kom hem stötte jag på en granne som håller på med hundtrim och frågade vilken sort jag ska köpa. Han sa att det var onödigt att köpa och så fick jag låna 4 stycken av honom. Så nu har vi borstat och borstat en stund. Baltazar gillar det inte speciellt mycket kan jag säga. Men det måste göras, ullen måste bort, jag orkar inte ha hårigt här hemma en dag till.

Nu ska vi sova en stund för imorgon kommer syrran och väcker oss tidigt tidigt..

Världens finaste

Kommentarer
Postat av: Malin

Jäklar vad hår! Det är nog skönt för honom att bli av med iaf. Å vilken snäll granne! Du verkar komma överens med alla du! :)

2011-08-24 @ 01:35:12
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: Mija

Tips om borste till din päls hund;-) Köp en carda, de är bra att få ur underullen, och de luvar inte hunden ! Lycka till från en som borstat många hundar

2011-08-24 @ 08:57:21
URL: http://www.gusigans.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0