Vikt

Det här med vikten är svårt. Jag har hela tiden varit hemlig med min vikt på bloggen, jag har fått många frågor om det. Varför är nog därför att jag inte har vetat om jag ska klara av att gå ner allt jag vill i vikt och då vill jag inte att folk ska veta. Sen så känns det som en lite för privat sak kanske?! Sen är det ju självklart skämmigt för att jag vägde så otroligt mycket mer förut än nu. Knappt att jag fattar det.

Några tycker även att det är dumt att jag fokuserar så mycket på vikten, kilona. Men det är mycket den som motiverar mig och framförallt gör jag ju en viktresa. För hälsans skull såklart. Men om jag inte hade varit tjock hade jag ju inte gjort den för då skulle ju alla inklusive mig själv trott att jag var hälsosam, är det inte så att smal innebär hälsosam?!(ironisk).

Jag tycker att det är bra att ni här på bloggen och folk i min omgivning reflekterar över vad jag skriver, säger och gör. Det är typ 1 av 20 gånger jag tycker att det är lite jobbigt att ALLT handlar om dieten, vikten, maten, kroppen eller så. Ibland vill jag bara vara Hanna som gillar hundar, tvspel, familjen och allt annat som är normala saker i mitt liv. Jag har riktat denna blogg så att den blir väldigt diet och vikt inriktad, det betyder inte att jag inte har andra saker i mitt liv. Men det betyder att jag får många frågor och funderingar och några påhopp om saker och ting. Vilket är okej för att jag har valt det och det är även väldigt smickrande att ni frågar just mig. Men ibland som sagt är jag inte upplagd för en pratstund om varför margarin är så jävla dåligt och smör är så bra.

Idag iallafall vägde jag mig och om ganska många kilon kommer jag att skriva min ursprungliga vikt. När jag ligger på sluttampen liksom. Just idag är jag 700 gram ifrån min Förhäxadbox som är en belöning på "Mina Morötter"!

Nu ska jag åka och hjälpa min mormor och mamma att baka munkar. Men inte en enda kommer slinka ner genom min mun efter denna vägning kan jag glatt meddela!

Kommentarer
Postat av: Marie Larsson

Hejja på! Men du hur är det nu igen med smör å margarin... ;-) hihi, du behöver väl inte svara på allt som alla frågar, dom får väl google lite ibland å, ellerhur? :-)

Om nån månad kanske jag joinar dej och börjar äta fett...vi får väl se hur taggad jag är, men först måste krabbis komma ut och sen när jag ammar kommer jag nog inte ha karaktären alls..(blir så hungrig då) Vi får se hur det blir. Men promenera ska vi göra! Hurra! Kraaaaam!

2011-12-10 @ 13:15:46
URL: http://marranlarssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0