Kan ni vara snälla och hjälpa mig?

Nu är det såhär att jag har fått ett jobb. Frågan är om jag ska gå vidare med det. Grejen är att jag behöver jobba lite extra för att klara dessa 6 månader utan att överstiga min budget på 20 tusen. På det här jobbet så får man ca 400 kronor per gång. Varje gång är 4 timmar så alltså ca 100 kronor i timmen. Det är inte dåligt här i Bollnäs. Men frågan är om det inte blir hattigt?! Det är ju kanske för mycket när vi har så mycket i skolan också..

Det finns i alla fall 3 jobbtillfällen i veckan och men vi är många så det blir ca 2-3 gånger i månaden men kan bli upp till 6 om de andra inte vill/kan jobba. Alltså 800-2400 kr kan jag tjäna. Är det värt det?

Om jag bestämmer mig för att jobba inom barnomsorgen igen så får jag 2000 kronor om jag jobbar typ 3 dagar. Hälften så många tillfällen alltså! Men jobbet som jag fått kan ju bli kul, jag har aldrig jobbat med det förut. Spännande med något nytt!

Men är det SÅ spännande att det är värt att jobba helger och nätter?

Okej nu är det upp till er.. Skynda er för imorgon fortsätter min utbildning(på jobbet) och jag känner att jag måste bestämma mig nu. Vill inte ta upp någons tid heller om jag ändå inte ska jobba för dom. Shit va jobbigt allt ska vara.

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj, vad är det för jobb? Är ju aldrig fel att testa nåt nytt och tjäna lite pengar. :) Men om du känner att studierna blir lidande kanske det inte är värt det..

2011-02-09 @ 07:06:28
URL: http://lindabj.blogg.se/
Postat av: Emma

Testa!!!

2011-02-09 @ 09:55:23
URL: http://embra.blogg.se/
Postat av: Marion

Det låter jobbigt att jobba natt och kväll om du ska plugga på dagtid och kanske får läxor.. Heter det fortfarande läxor när man är stor? Nåväl.



Det kan ju vara en bra erfarenhet samtidigt som du drygar ut kassan lite. Som Emma skrev, testa, du kan ju alltid hoppa av om du inte vill. Eller bara jobba lite om det blir mycket, det verkade ju funka enligt din beskrivning?

2011-02-09 @ 16:32:07
URL: http://noiram89.blogg.se/
Postat av: sanna

svår fråga...man kan ju testa o köra ett tag o sen lägag ner ev...

2011-02-11 @ 12:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0