Lunch på stan - LCHF

Det är inte omöjligt att äta LCHF om man är på shopping tur på stan. I lilla Bollnäs är det absolut bästa alternativet Plock sallad på Krokanen!

Det finns inte lika mycket möjligheter som om du åt som förut men å andra sidan blir du inte smal av det heller. Så det jag alltid väljer bort på färdiga sallader är tomat, majs, ananas och bröd såklart. Tanken med att välja bort det redan vid beställningen är att du aldrig blir frestad att äta det. Great va?

94 kronor kostade salladen denna gången, blev väldigt mätt, brukar inte äta såhär mycket annars..

Det finns ju även en massa smaskigheter på ett café. Detta stör mig inte längre, jag ägnar dom inte många tankar. Men det kan vara ett problem om du inte ställt om din hjärna. Tänk på att ju mer du ger efter för alla sug desto starkare blir suget. Emma har lärt mig att tänka "Jag har ätit så mycket skit i mitt liv att nu är det nog, jag är inte värd det" eller "Jag har ätit mig tjock nu ska jag äta mig smal".
SaraBernhard har varit en av alla mina favoriter..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!

Ville bara säga att jag älskar din blogg!

Blir jätte inspirerad och peppad själv :)



Kram

2011-02-16 @ 18:47:58
Postat av: sanna

gud vilka bra affirmationer !!!(meningar att ta till då tankarna brottas med en) gillar skarpt, nu har jag ätit mig tjock nu ska jag äta mig smal!!!!=)

2011-02-16 @ 22:51:15
Postat av: sanna

gud vilka bra affirmationer !!!(meningar att ta till då tankarna brottas med en) gillar skarpt, nu har jag ätit mig tjock nu ska jag äta mig smal haha!!!!=)

2011-02-16 @ 22:51:31
Postat av: Emma

Jag har nu börjat med LCHF och jag har insett att det gäller att planera, planera. Känner så igen mig på det du skriver om att det gäller att omprogramera hjärnan. Jag är så van att äta godis och dricka läsk så jag gör det utan att jag egentligen är sugen.

Jag är ju inte sugen nu när jag äter enligt LCHF men ändå vill jag ha godis - för att jag är van och det är en tröst när man är trött, ledsen, glad.

Just nu tar jag en dag i taget, en måltid i taget och försöker att inte tappa fokus!

Tack för bra tips och råd.

2011-02-17 @ 12:29:00
URL: http://embra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0