Min nyårsafton

Jag har inte skrivit någonting om den ännu kom jag på. Det enda som hände i Bollnäs var fester, parmiddagar och resten av mina vänner var bortresta. Så jag bestämde mig för att enbart vara hemma och ta det lugnt. Dels så visste jag inte alls hur Baltazar skulle reagera på allt smällande och blinkande och sen så var jag rätt trött.

Jag åkte dock och åt middag med Johan och Christoffer i Växbo och sen åkte jag till mormor och morfar för att önska dom Gott Nytt År.

Jag kom hem runt halv elva och då hade smällandet redan börjat. Det visade sig att jag hade gjort helt rätt val. Baltazar var inte alls förtjust i alla fina raketer och smällare. Han höll sig tätt intill mig hela kvällen och vägrade gå ut. Så vi satt här inne och kikade på raketerna på balkongen och firade in det nya året med grannen som stod ute på sin balkong. Trist nog så slutade inte smällandet förrän framåt halv 3. Dessutom smällde dom mellan mitt hus och sjön, så ni som vet hur jag bor kan ju tänka er hur det pangade inne i min lilla lya.

Tur att jag inte valde att lämna Baltazar ensam hemma och åkte iväg vid tolvslaget som jag ett tag funderade på. Jag känner att nyår verkligen är något jag kan "offra" för att Baltazar ska känna sig trygg!


Baltazar och jag har börjat med leken "Tappa vanten". Han älskar den!

Kommentarer
Postat av: Marion

Söt vovve :)

2011-01-02 @ 10:29:48
Postat av: Sanna

haha vilken gullig lek!=)

2011-01-02 @ 13:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0