Spinkig betyder inte vek

Idag blir det gymmet med Linda Larsson. Gymmet var stängt igår så då slapp jag träna haha.. Det är stängt imorgon och på söndag också men från och med måndag så är det öppet som vanligt.

I onsdags när jag kom till gymmet så var jag helt ensam där. Jag har lite svårt för att hålla fokus och träna "hårt" om jag är helt själv, jag kan liksom tillåta mig själv att fuska mycket mer då. När ingen ser! Det är lite därför jag tränar på gym och inte hemma med dvd träningar för det håller aldrig i längden för mig.

Efter typ 17 minuter kommer det två yngre killar, den ena sätter sig på cykeln bredvid mig(jag stod på crossen) och den andra går direkt till vikterna. Ni vet den där stången med vikter på sidorna. I alla fall han ser ut lite som en "nörd" och är super spinkig. Han lyfter på en massa vikter och lyfter den där stången ganska lätt han har stången på bröstet och så duttar han rumpan i en liten kub som han har på golvet. Jag klarar ju inte detta utan vikter så bara det imponerar på mig. Han har även stången bakom huvudet på nacken/axlarna typ och gör samma sak. Jag tänker hela tiden "vad gör jag om han inte orkar komma upp från golvet". Han lär ju dö om han får den där över sig. Men han kämpar och kämpar och lyckas på något sjukt sätt alltid ta sig upp utan att dö. Sen börjar jag tänka på att det vore sjukt roligt om han tog i så mycket att han släppte en fis haha.. men det är ju bara för att jag tycker sånt är rätt kul!

Jag fortsätter i alla fall min träning och denna kille ger inte upp i första taget utan han kämpar på med dom där vikterna. Sen lägger han sig och pressar den där jäkla stången upp och ner med sjukt mycket tyngd på. Plötsligt händer det, han druttar stången i backen. Jag vågade knappt titta dit men jag måste ju ifall han hade dött. Han hade klarat sig för att han hade kastat den lite åt sidan. En gullig tant hade kommit till gymmet och hon frågade "Hur gick det, är inte det där farligt? Hur många kilon är det?" Han säger "Det är 100 kilo, det är fortfarande liiite för tungt:) hihi. Det går bra om man har lärt sig hur man ska klara sig undan rätt".

Fattar ni 100 kilo?! Det är galet mycket!
Denna kille är enligt mig väldigt stark och dessutom klok!

Jag gör ju mina gymboll övningar och tycker dom är svåra att hålla balansen på. Jag lägger mina fötter/vader på bollen och trycker upp hela kroppen för att träna rygg och mage(som på bilden nr 8). Jag åker lite hit och dit och druttar alltid omkull någon gång under mitt pass.

Killen han har ett ben rakt upp och står på EN HÄL på bollen och trycker kroppen hit och dit(som på bilden nr 7 fast med ena benet rakt upp istället för på bollen). Förstå vilken jävla balans! Sen la han fötterna uppe på en bänk och tryckte hela kroppen typ rakt upp. Galet!

Så killen som kom in och såg ut som en klenis var egentligen stark som en tjur och smidig som jag vet inte vad och han har en balans som jag VILL HA!!

Vill ni höra saker om träning och mitt lilla gym? Ibland händer det roliga saker där.. haha..

Kommentarer
Postat av: Linda Larsson

åsso sviker ja dig =( =( =( förlååååt. gör ett nytt försök i veckan stumpan. saknar dig

2011-01-07 @ 11:52:39
URL: http://lindaallstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0