Spenatlåda - LCHF

Detta är så gott så att jag skulle kunna leva på det i en vecka. Det är fett, mättande men ändå super fräscht med spenat. Jag hade ingen matlust i måndags och absolut ingen lust att laga maten. Så jag öppnade frysen och kikade igenom vad jag hade hemma. Måtten är på en höft med detta blev resultatet..

Spenat 500 gram
Lök (fryst hackad) 20? gram
Cremefraiche 1 burk (fet)
skinka 200? gram
Mosarellaost (riven) 150? gram
Bacon 1 paket

Jag fyllde nästan botten i en ugnsfastform med spenat och la i strimlade skinkan. Sen klickade jag i cremefraichen och rörde om. Salta och krydda som du vill, jag tog salt, vitlökskrydda och vitlökspeppar.
Jag hade på massor med mosarellaost så det nästan helt täckte röran. Sen la jag över bacon skivor. Shoop in i ugnen i 200 grader ca 40 minuter, perfekt för då hann jag bada bubbelbad.

Kommentarer
Postat av: Linda

ska vi köra spelkväll nån kväll? :)

2011-07-21 @ 13:24:16
URL: http://iindabj.blogg.se/
Postat av: Helena

Lät smarrigt :)

2011-07-21 @ 16:30:31
URL: http://helenawoxberg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0