Negativt med LCHF för mig

Ni vet att allt jag skriver på den här bloggen är hur jag upplever det och inte hur saker ÄR. Ibland känns det som att ni tar det jag skriver på super stort allvar och det kanske är så som jag upplever det bara. Jag är glad att ni tar mig på allvar också såklart. Jag skriver inte saker som inte är sanna, men de kanske är en sanning för mig men inte för dig/er?! Oj nu blev det djupt, vi får ta den diskutionen en annan gång. Nu tänkte jag skriva om den jobbigaste biverkningen för mig av LCHF kost. Det är sockerdricka i benen, ni vet när de typ domnar av och sticks?! Jag tycker det är sjukt jobbigt. Jag vet att det går bort om jag äter mer ägg men jag är så jävla trött på ägg för tillfället så jag får överleva med pirret i benen for now. Denna biverkning kommer alltid när jag äter för lite ägg och när jag är väldigt strikt eller när jag har varit mindre strikt och blir strikt igen. Som nu, nu är jag så jävla duktig så ni anar inte.

Jag menar inte att jag inte har varit duktig den senaste tiden men jag är duktigare nu. Äter mest en köttbit och sås utan grönsaker och annat skit att späda ut det med. Rent kanske jag ska skriva istället för strikt. Imorgon ska jag kan blogga om vad jag äter under en hel dag. Fast det har jag ju gjort idag förresten. Frukost mackor, lunch kycklingsallad och middag chokladmousse med jordgubbar. Dömätt är jag! Åt lite för mycket chokladmousse tror jag 1/4 av satsen. Nu ska jag och Ballen ut och cykla en timme, äntligen är det lite svalare i luften:).. Läser en väldigt lättläst bok så jag längtar redan tillbaka till balkongen där jag ska sitta och läsa och lyssna på folk halva natten.. det är ju faktiskt lördag!

Kommentarer
Postat av: emelie

ta magnesiumtillskott så slipper du det :) du får troligtvis i dig för lite magnesium i kombination till hur mycket kalcium du får i dig och de måste vara i jämnvikt :) tar inte jag magnesium får jag sendrag och kramp i ben o leder

2011-06-12 @ 13:18:52
URL: http://emeliemaria.wordpress.com
Postat av: Hemmafrun i USA

He-rre-guud, vad sot du var pa den har bilden!!!



Intressant med LCHF, sjalv ska jag testa HCG, bade for artrosen och vikten! :)



Bra blogg, kika garna in hos mig! ♥

2011-06-15 @ 00:34:48
URL: http://hemmafruniusa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0