Mina lilla vän

..har blitt en stor katt.. Hur har detta gått till? Jag har i flera års tid haft en söt liten katt som håller sig lite osynlig och som varje kväll hoppar upp och har sig gosstund alldeles innan mina ögon faller ihop för kvällen. Men nu har hon blitt spritt språngande galen. Hon är överallt och gnäller när jag kommer in genom PORTEN redan. Hon har blitt tjock och tung. Fluffig har hon varit av och till men nu är hon riktigt långhårig. Hon vägrar dricka vatten ur sin vattenskål så den är sedan länge bortprioriterad från vår nätta golv yta. Nu har hon ju vatten i Baltazars stora skål liksom.

Men vad ska jag nu göra? Jo jag tror det blir en rejäl avhyvling av hennes päls. Det ligger tuffsar precis överallt och jag hatar hår. Men hon är ju gullig i sin stora kaluffs och väldigt mycket rundare form..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0