Mörkrädd

Fy vad jag är rädd för mörkret när det blåser ute. Nyss sprang jag nästan hem igen för att jag blev så rädd. Jag försöker tänka att jag ska sträcka på mig och tänka på något roligt, men jag blir helt stirrig och sur på Baltazar för att han inte kommer på sekunden. Ryktet säger att det bor en drogberoende på mitt område som har försäljning och vänner som springer runt och gör hyss. Detta gör mig egentligen inget men just när det blåser så blir jag rädd för precis allt.

Det står bilar parkerade inne på vårt område ikväll, 3 stycken. En skrotig som står lite snett och verkar bara lämnats där, en stor svart skåpbil och så grannens Saab som alltid står här. Bilarna gör allting ännu värre. Jag får bilder från Criminal Minds och CSI, hur dom rövar bort oss och vi försvinner.

Nää fy nu ska vi krypa ner i sängen och imorgon får vi försöka skaffa oss en karl som kan följa med oss ut på kvälls promenaderna, eller ännu hellre gå dom helt själv utan mig haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0