Tacogratäng med purjolök - LCHF

Okej detta var inte någon maträtt för mig måste jag säga. Jag tycker att tacokryddan skär sig med purjolöken men eftersom vi har olika smak lägger jag ändå ut det för er skull. Jag gjorde såklart om receptet lite från det Linda la ut på grund av att jag missat att handla philadefiaost mm. Röd paprika och majs valde jag dock bort själv.

400 gram köttfärs(jag använde vegetarisk)
Tacokrydda
1 liten purjolök
2 dl cremefraiche
1 dl grädde
massa ost

Stek köttfärsen och krydda och blanda. Blanda cremefraiche, grädde och 2 dl ost och häll upp i en ugnsfast form. Hacka purjolök och lägg i formen. Häll över köttfärsen och ha på massa ost. In i ugnen i 175 grader ca 20-30 minuter. Servera med sallad. Jag åt den med tzatsiki.

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Sv: Ja det tycker jag med :)

Åh vad gott med tacogratäng! :)

2011-03-22 @ 18:42:39
URL: http://malinkalin.blogg.se/
Postat av: Linda C

haha Ta bort purjon då :)

Lägg i nått annat smaskens :)

Jag skrev av receptet precis som jag hittade det - men herre gud, det är bara att trolla :)

2011-03-23 @ 09:06:24
URL: http://livetihallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0