Triss i kyckling - LCHF

Jag köpte en 2 kg storpack kyckling filé för ett tag sedan. Igår tog jag upp dom ur frysen och idag var de nästan tinade. Jag tröttnar lätt på maträtter och min frys är en halv normal frys. Så jag tog mig en timme och svepte ihop tre olika kyckling "rätter" idag. Jag kommer inte skriva recepten så exakta, för jag har inte riktigt 100% koll. Men jag ska försöka så gott jag kommer ihåg.

Så dela all kyckling i varfria bitar jag gjorde 2/3 små bitar och 1/3 i tunna skivor.

Kyckling med Currysås
1 del kycklingbitar
3 dl grädde
vatten
curry
salt
peppar
Stek kyckling bitarna och krydda krydda krydda.. häll på grädde och koka till det är klart. Jag har gjort matlådor med blomkålsris. Okokt alltså med andra ord, riven blomkål som kommer förvandlas till blomkålsris när jag kör matlådan i micron. Perfekt!


Såå god purjokyckling
1 del kycklingbitar
det gröna från en purjo
2 vitlöksklyftor
salt
peppar
3 dl grädde
Stek kyckling bitarna och salta och peppra. När kycklingen är nästan klar så har jag i den hackade purjolöken, den rivna vitlöken och grädden. Smaka av och koka till den är klar. Jag åt den ikväll med lite blomkålsris och broccoli. Så gott!

Kyckling kebab typ
De tunna skivorna av kycklingen steks i smör och kryddas efter smak. Men jag kryddade med salt, blandad peppar, vitlökspeppar, vitlökkrydda(lidl) och curry. Denna kyckling kan du använda till så mycket. Ät den till tacos istället för köttfärs, med sallad, med beasås, i wok och vad du nu vill. Just nu äter jag dessa kalla till frukost med beasås. De ska vara mer stekta än på bilden.. glömde knäppa kort när de var klar.

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Sv: Nä det tror jag inte men jag sover ju så himla dåligt jämt så det är nog därför. Är ju nästan jämt helt röd i ögonen för jag sover för lite :/

Gud vad hungrig jag blev nu när jag såg all den goda maten :)

2011-03-28 @ 20:51:37
URL: http://malinkalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0