Skapar inte Sverige sig mer problem än de löser?

Jag hörde på radion att människor som har kommit till Sverige på olaglig väg och lever gömda här ska få gratis sjukvård. Är det inte mycket bättre att skaffa fler handläggare och ger dessa människor ett värdigt liv? Om man lever gömd kan man inte jobba och vara en svensk medborgare. Verkar riktigt orimligt att då andra människor ska betala sjukvården åt dem. Det skulle ju dock vara perfekt, jag går ur facket, akassa och försäkringar och så betalar andra människor det till mig. 

Nej jag blir så trött på Sveriges "snällhet". För det första tycker jag inte det blir snällt i slutändan. Utan det är alltid kortsiktigt tänkt. Att människor lever gömda här är ju hemskt, men jag tycker inte att vi ska gynna kriminellt beteénde. Jag tycker faktiskt att Sverige borde ta sitt ansvar för alla människor vi har här i Sverige idag först. Det är som människor som aldrig kan säga "nej", det blir bara kaos och dåligt mående till slut. Skärp er nu Sverige..

Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0