Bollnäs Kids!

Dit tror jag att pengarna ska gå. Fick en otroligt bra men lite flummig idé igår kväll. Skulle kolla på Hawaii five - 0, men det var nog inte riktigt min grej. Så jag satt och googlade runt på lite olika välgörenhetsgrejer. Jag brinner ju för barn. Det finns flera insamlingar till barn, till de som har cancer, till de som har hjärtsjukdom, till de som har utvecklingsstörning och massa andra sjukdomar och det är jättebra! Men de barnen som inte är sjuka men som ändå inte har några pengar, de skulle jag vilja ljusa upp livet lite för. Ni vet när man som liten fick en "tia lapp" av mormor för att få köpa glass, vilken lycka. Det finns många barn som inte har det så lätt även om de inte är sjuka.

Barn till föräldrar som kanske fått barn i ung ålder, blitt med barn vid ett otippat tillfälle, föräldrar som blitt sjuka och inte får pengar från försäkringskassan, föräldrar som jobbar och sliter men ändå inte får allting att gå ihop. Barnen till dessa vill jag ljusa upp livet lite för. Jag vill starta en fond. En fond för "Bollnäs Kids". Barn och ungdommar ska kunna ansöka om pengar ifrån denna "fond". Skickar ett mail och skriver typ jag skule gärna vilja kunna gå och spela minigolf med mina vänner och köpa en glass men jag vill inte fråga mamma och pappa(kanske på grund av att de inte har pengar eller för någon annan anledning). Denne ska då kunna få en hundralapp för att få lite mera livskvalité. Är inte detta en toppen idé?

Jag ska se till att detta blir verklighet nu(inom en snar framtid). Jag har dock inga mängder med pengar att ge bort. Måste komma på ett sätt att få in pengar också. Jag känner ju rätt många får kanske utnyttja dom i början. Undra hur det funkar med skatter och sånt. Måste kolla massor, har en hel lista med saker att kolla upp nu. Great let´s the work börja. Är ni med mig?! (nu vill jag Faaan att MINST 17 av er skriver Ja i kommentarerna, annars lägger jag ner, då är det ert fel)

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart jag är med! Donerar gärna lite grejer som du kan sälja (dåligt med tid och insatthet i tradera själv) där och sedan använda pengarna!

Också kan du ju köra sådan där "bloppis" brainstormar bara nu för hur man kan få igång allt.

Säg till om du vill ha någon hjälp med något! Kram

2011-11-11 @ 14:55:23
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: MalinÖ

btw så har jag länkat i min blogg, så har vi tur gör fler detsamma! Du har ju ändå flera 100 läsare! SPRID DETTA VIDARE FOLK! (;

2011-11-11 @ 15:12:34
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: anny

Jag tycker det är en kanonidé! Som majblomman fast lokalt :)

2011-11-11 @ 16:06:03
URL: http://www.annyjernberg.se/blogg
Postat av: Linda Larsson

Jättebra idé. Jag ger gärna en slant då och då om det blir av... :) Barn är det finaste som finns. Gör det här... :) Verkligen TOPPEN! Kram

2011-11-11 @ 16:40:46
URL: http://lindaallstar.blogg.se/
Postat av: Emma J

jaaaaaaa du är så bra, kanske världens bästa o omtänksammaste tjej!! <3

2011-11-11 @ 20:15:12
Postat av: Emma J

jaaaaaaa du är så bra, kanske världens bästa o omtänksammaste tjej!! <3

2011-11-11 @ 20:16:05
Postat av: Marie Larsson

jaaaaaaaaaa! Jag är med. Vi tar min tomburkssamling och lägger till de slantarna också, många petflaskor..kanske en liten förmögenhet :-)

2011-11-11 @ 22:10:23
URL: http://marranlarssons.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ja! Jag skänker gärna nån slant som jag annars skulle ha lagt på typ chokladbitar ;)

2011-11-12 @ 07:46:39
Postat av: Niclas Ö

Låter som en väldigt fin idé! :)

2011-11-12 @ 11:06:11
Postat av: elina

jaaaa!

2011-11-12 @ 16:04:50
Postat av: Marion

Jag är på, har inte hunnit läsa nå bloggar hittills i helgen, men jag har kanske ett ok skäl för det ;P

2011-11-12 @ 21:09:03
Postat av: Linda

Ja såklart

Im in !!

2011-11-13 @ 21:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0