15 timmar

Shit det var över 15 timmar sedan jag bloggade. Jag kommer snart att ha ett "normalt" arbetstempo och då går det nog lite bättre att ha koll på allt jag pysslar med. Jag försöker i alla fall. Nu sitter jag åter i sängen med lilldatorn i knä och lyssnar på grannen som har partaj. Lite skönt att höra grannarna tycker jag, då känner man sig inte så ensam i hela huset liksom.

Idag blev jag så jävla glad, vet ni varför? Jo bilkörning är någonting som jag kan bli så irriterad på och speciellt när de omdirigerar trafik eller stänger av eller blockerar vägar som jag brukar åka. För längesen så satte dom för en av vägarna i en korsning här i Bollnäs. Den som om man åker ut ur stan mot Kilafors. Men idag öppnade dom den! Lyckliga var jag ska ni veta. Man åker ju alltid där om man ska till Dollar, Willys, Granngården, Kilafors, Gävle, Stockholm och säkert något mer. När avfarten har vart avstängd har man fått åkt upp till höger, över bron, runt i rondellen, över bron och sen ut höger. Ikväll när jag skulle åka mot Växbo, men först hämta lite käk på Gärdet så svängde jag genom stan och vad får jag se. Brandbilar, polisbilen och två idioter som krockat. Jag fattar verkligen inte hur de kan krocka i den korsningen. Antingen måste dom vara halvblinda eller så chansar dom att de hinner över. De kommer ställa till så att de stänger av vägen igen. Idioter ska inte ha körkort, det bara är så.

Baltazar har varit sjukt lydig idag, han är ju väldigt lydig överlag men idag har han varit kalas duktig! Inte förrän efter den 12 vet jag mer om mitt hemliga projekt. Såå spännande och intressant. Dock så blir det nog så att jag måste jobba dag den 12 så då måste jag flytta mötet till ännu längre fram. Jag kanske kan hinna någon annan dag nu till veckan. Jag vill ju ha det helst imorgon men jag har lite jobb framför mig innan så jag ska inte förhasta mig nu. Jag fick sluta på mitt nuvarande jobb, kvinnan som var sjukskriven kommer tillbaka till veckan, det känns sådär. Jag har ju liksom jobbat in mig där nu så det känns som att jag hänger med och vet lite vad, hur och när man gör saker och inte. Men tur att jag har gått intro på det andra jobbet nu under tiden också så jag kan jobba där framöver.

Känner att mitt huvud är fullproppat, därför blev det här ett svammel inlägg om vad jag tänker och tycker och vad som händer i mitt liv just idag..

Kommentarer
Postat av: Anonym

nu kan det ju faktiskt ha varit något som hade hänt i en av bilarna, kanske en kris situation som gjorde att dom körde för fort? Man vet aldrig och ska väl därför inte döma? :) Men en sak har du rätt i, det finns många som inte bör ha körkort :)

2011-10-01 @ 20:59:56
Postat av: Marion

Jaså, har dom öppnat där igen? Jag brukar inte åka i den korsningen för jag tycker den känns rörig, men jag håller helt med dig i det du skriver, hur tusan lyckas dom krocka där? Man har ju sikt över hela viadukten och ända till Mobackes, och det är ju det man behöver veta...



Men jag tror att många missbedömer hastigheter på folk som kommer över viadukten, och att det kan vara svårt att se vilken fil de ligger i när de kommer från båda håll, men är man det minsta osäker så får man ju lov att vänta då...



Näe, jag vet inte vad man ska göra för att folk ska fatta hur man ska köra...



Ett STORT irritationsmoment för mig, som arbetar på Heden, är Maxrondellen, folk byter fil hejvilt.. Ligger dom i vänsterfil mot Edsbyn och jag kommer från jobbet och ska hem så åker jag givetvis ut i högerfil i rondellen då jag får "rondellbilen" på min insida, men då slänger dom sig på signalen och hyttar med näven... FAN! Lär er köra bil!!

2011-10-03 @ 21:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0