Du kan bli fet - av dina leggins

Det var rubriken på en av Aftonbladet.se s artiklar. Timmen innan hade jag tänkt att eftersom leggingsen som jag nyligen har köpt är så tajta så kan jag smörja in benen med "dra ihop huden" salva och sedan dra på mig ett par leggings så kanske huden kommer dra ihop sig lite till våren/sommaren då jag förhoppningsvis kan gå barbent. Men då stötte jag på denna artikel och blir då lite förskräckt om detta nu är sant. Hur faan kommer mina ben att se ut i vår? Jag går i leggings alla dagar i veckan! Det finns inget bättre plagg för en bekväm människa som mig. Hur tror ni det funkar? Borde inte huden dra ihop sig mer om den är ihoppressad? Ni vet nyblivna mammor brukar ju använda gördel(heter det så?!) för att magen ska dra ihop sig bra. Borde inte benen funka lika. Jaja såhär skrev dom på Aftonbladet..



Hjälp mig nu då! Muskler skiter jag i, det är huden jag vill ha bort eller mindre eller smidigare liksom.. Va tror ni mina fina allvetare?!

Kommentarer
Postat av: Mina

Nämen nee...det där är ju helt galet. Det är klart att kläderna inte påverkar musklerna eller huden. Då skulle det isf vara samma sak med tighta jeans eller tröjor som sitter stramt runt armarna. Jag läste en annan artikel som handlade om leggins o då var problemet att folk blev tjocka för att leggins är så stretchiga så att man kan äta hur mycket som helst ;)

2011-09-30 @ 12:43:49
Postat av: Marion

Jag vet inte om jag håller med artikeln att musklerna skulle bli för slappa, men däremot är jag lite inne på Minas linje att nu när jeansen inte trycker på magen så kan det ju vara lätt att stoppa i sig lite mer ;)

2011-10-03 @ 21:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0