Svar på kommentar

BR om Låång helg:
Nu blir det här lite off-topic men jag sitter här och försöker fundera ut min kommande diet och träning och ville bara fråga en sak.. När du började äta LCHF, tränade du mycket då och isf vad? Blir inte klok på alla för- och nackdelar med LCHF vs. styrketräning / träning rent allmänt..!
BR om Låång helg:
Nu blir det här lite off-topic men jag sitter här och försöker fundera ut min kommande diet och träning och ville bara fråga en sak.. När du började äta LCHF, tränade du mycket då och isf vad? Blir inte klok på alla för- och nackdelar med LCHF vs. styrketräning / träning rent allmänt..!

Svar: Jag tränade inte alls. Jag var otroligt tjock och ville bara göra allt för att gå ner i vikt men det funkar inte att göra massa stora förändringar för mig på en gång. Så jag började med maten och långt efter började jag på gymmet. Jag tog självklart promenader och simmade lite då och då och rörde mig ganska normalt för en normalviktig person inte en tjock människa som inte orkar. För jag kände inte så, att jag inte orkade.

Dock så vet jag människor som tränar sjukt mycket och äter LCHF kost och det är inga problem. Du äter kolhydrater på LCHF men du äter LITE kolhydrater. Kroppen klarar sig fint på det verkar det som. Det är först nu jag börjar inse att jag kanske borde träna så jag blir lite fit. Har dock ingen stark motivation till detta så jag tränar inte bra nu heller. Jag har dock ett gymkort, så titt som tätt gör jag ett svettigt besök.

Jag började på LCHF för att gå ner i vikt, jag fortsätter med LCHF för att jag mår bättre av den kosten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0