Ge upp?!

Jag sitter här i soffan och funderar på att ge upp min utmaning att springa ett varv runt sjön. Mina knän gör så jävla ont. Jag kan inte heller få upp foten till rumpan som tidigare, det gör för ont. Är det träningsvärk? Hur känns träningsvärk i knäna liksom. Jag har förminskat min rädsla för att knäna ska hoppa ur led nästan helt för dom gör inte det längre verkar det som. Förut när jag var rädd för det så gjorde dom inte ont iaf. Nu värker dom och gör riktigt ont när jag bara går. Aldrig kan det få vara helt bra.
 
Idag har det varit fullt upp från tidig morgon. Morgon promenad med Baltazar. Jobb hela dagen. Träff med tjejen jag är kontaktperson till, vi hyrde film och lagade mat. Nu har jag haft tvätttid hela kvällen och städat och donat. Är skit trött och lite sur för att det alltid är något som ska krångla. Nu när jag verkligen är motiverad så säger liksom kroppen ifrån. Skit.
 

Dagens middag. Lax, wokade grönsaker med cremefriache i och beasås. Gott!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ge inte upp! Jag har läst att bästa botet är att träna upp musklerna i och runt knät. Typ gymmaskiner eller hemmaövningar. Men blir det för jobbigt så är det ju bättre att sluta än att skada sig:/

2012-08-29 @ 22:57:00
Postat av: Marie

Låter inge vidare, kanske det finns nå stretchövningar som får bort värken? Kolla med en sjukgymnast! jag har ätit en halv låda noblesse. Jag är inte under 83 imorrn heller...inne i en svacka...ack ack ack kvack. Hoppas dina ben mår bättre imorrn när du fått vila. Kram

2012-08-29 @ 22:57:05
URL: http://marranlarssons.blogspot.com
Postat av: Marie

men jag skickade en lång kommentar och den försvann...tror jag....

Svar: Nej den markerades som SPAM för att du skrev tre på rad tror jag:P!
Hanna

2012-08-29 @ 22:58:15
URL: http://marranlarssons.blogspot.com
Postat av: Marie

Låter inge vidare, men kanske det finns nå stretchövningar du kan göra för att motvärka det onda? Hör med en sjukgymnast. Jag har ätit en halv låda noblesse...inne i en svacka...ack ack ack. Inte mycket jag fuskar men får ändå grym ångest efteråt...ack ack ack kvack

2012-08-29 @ 23:00:22
URL: http://marranlarssons.blogspot.com
Postat av: Marie

Hoppas dina ben mår bättre imorrn efter en natts vila! Kram

2012-08-29 @ 23:00:58
URL: http://marranlarssons.blogspot.com
Postat av: Lina

Något du gjort på senaste tiden har ju tydligen stärkt dina knän så pass att dom inte hoppar ur led längre. Och vad har du gjort det senaste halvåret? Jo promenerat väldigt mycket, i stallet och speciellt nu senaste månaden. Därför tycker jag att du ska vila några dagar och sedan skippa springningen ett tag till och stärka vidare med promenader. Men det är ju bara vad jag tror.

2012-08-29 @ 23:26:58
URL: http://olinao.blogg.se
Postat av: Linda

Jag fick lite ont i ena knät när jag började jogga, men jag fortsatte lite lugnt och det blev bättre! Så jag tror att man kan stärka det, bara man inte stressar. Så promenader som lina skrev, och springa lite grann bara och öka på när det känns ok! :)

2012-08-30 @ 07:32:26
URL: http://Lindabj.blogg.se
Postat av: Em

Hoppas värken i knänenä dina går snart över! :/ Vila benen lite du! Äääsch man kan ta några pws ibland bara, promenader... behöver inte springa ett VARV runt sjön (äre runt sjön va fasen heter den, mitt i bollnäs nära där du bor?) Kram påre!

Svar: Japps sjön utanför min dörr:P
Hanna

2012-08-30 @ 20:08:23
URL: http://www.emmachristines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0