Bäst vänner?

Jag var inne och surfade runt på Facebook och hittade en intressant företeelse. Det kan vara svårt att vara "duktig" och hålla sin diet, speciellt i början. En av mina fina vänner har börjat på LCHF för ca en vecka sedan. Första helgen nu.
 
Hennes status: Har köpt hem vinglögg och är påväg att bryta nåt jag lovat mig själv.
Hennes vänners kommentarer:
 
* För att göra livet lite enklare för dig själv kan du utse en dag i veckan då du får äta precis vad du vill. Det förstör inget, men kan göra att allt tar lite längre tid... + att du triggar sötsuget om du är känslig.
 
* Nångång får man fuska.
 
* Njut kära du.
 
* Som småbarnsförälder måste man unna sig lite gotta ibland - det är vi värda:) drick och njut!
 

Jag gjorde ett test för att se hur mina vänner reagerade. 
Min status: Kanske är värd godis och glass ikväll...
Mina vänners kommentarer:
 
* Nej varför det?
 
* Håll igen!
 
* Hur går det med ditt mål Hanna? Kämpa på :) Du är ju så jäkla duktig!
 
 
Vad vill man ha ut av Facebook av de statusarna jag skrivit ovan? Godkännande? Ett ok? Motsägelser? Någon som bryr sig? Medlidande? Vilka är de bästa vännerna enligt er?

Kommentarer
Postat av: Marie

Men jag tror inte alla är medvetna om att jag går på lchf och vad det egentligen innebär. Jag trodde också man kunde "unna" sej en mugg glögg förut, innan jag visste bättre. Jag vill inte lägga skuld på mina vänner. Jag drack glögg igår. En halv liten glöggmugg, d.v.s tre klunkar? Och det gick bra!

Svar: Jag ger dom ingen skuld. Jag blir dock förvånad när du uttryckligen skriver att du sviker ditt egna beslut. Och de peppar dig att göra det. Som att dina beslut inte är viktigare an att man kan bryta dom.
Hanna

2012-12-15 @ 18:07:25
URL: http://marranlarssons.blogspot.com
Postat av: linda larsson

Ja visste att de va ett test. Tänkte först skälla lite men sen kom ja på att du hade nå fuffens på g. Kram

Svar: Klok du:)
Hanna

2012-12-16 @ 14:46:10
URL: http://www.lindaallstar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0