Dagen

Var så trött imorse att jag efter att jag hade gått upp för att åka och rida gick och la mig igen istället. Senare när jag vaknade åkte jag och hämta upp tjejen som jag är kontaktperson till. Vi åkte runt lite på affärer innan jag bestämde mig för att åka till stallet och få en paus innan vi skulle till veterinären med Baltazar. Så vi åkte dit, lekte lite med Baltazar ute och borstade av honom det värsta fluffet. Sen gick vi och pussade på hästarna innan vi åkte mot Gäddvik.


Veterinären var super lugn och det gick jättebra med Baltazar trots att hon stack in topps i hans öga. Han fick någon färgvätska och bedövningsvätska först. Hon kom fram till att han hade ett sår på hornhinnan så nu får han två olika droppar. Den ena 6 gånger per dygn och den andra 3 gånger per dygn. Sen om han kliar ska han ha en strumpa på sig. Vi ska på återbesök på måndag, nyårsafton.
Ikväll jobbar jag och hela helgen med. Men imorgon har vi Kusinfest!! Ska bli himlans roligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0