Jag har galopperat

Idag var det tungt att ta sig upp. Tänker jämt att om jag går upp och åker till stallet så kan jag åka hem och sova sen. Men det händer ju inte. När jag kommer hem är jag ju pigg och glad. Ska bara göra tråkiga saker innan jobbet idag. Borde´n.
 
Idag galopperade jag på Visa. Första gången. För drygt ett halvår sedan satt jag på henne för sörsta gången. Det tar tid för mig men jag känner mig grymt trygg nu. Det kom en plogbil och jag tänkte nån sekund att jag skulle dö. Men det gick bra. För ett tag sedan så sa Lina, "Ja men du kan ju galoppera något steg bara vet du". Mmm tänkte jag, visst. Men orden har gnagt i min hjärna sedan dess. Så idag provade jag. Hon var pigg och fattade direkt galopp. Jag var lite oförberedd på den annorlunda takten men det gick bra. Hon blev tokpigg och lycklig och dundrade på längre än vad jag hade tänkt. Men det gjorde inget. Galopperade streckan två gånger till, bara för att jag ville. Det var streckan mellan stallet och det obebodda huset. Visa älskade det. Tror att hon är en riktig galoppälskare. Det sjukaste var att när vi efter varje "omgång saktade av till trav så skötte min kropp sig själv och red lätt utan problem och det kändes riktigt lätt. Det är för att galoppen var svårare(eller iaf nyare för mig) och travat har vi ju gjort länge nu. Men det har ju även länge varit det svåraste vi gjort. Tror galoppen blir lättare att komma in sig i.
 
Ååååå det är helt sjukt hur glad jag blir av ridningen!
Här red vi idag i lårhög snö. Super mysigt!

Kommentarer
Postat av: kusin elina

vad kul att du har provat på att galoppera! sjukt stolt över dig! kram elina

2012-12-06 @ 16:34:20
Postat av: Paulina

Duktigt!! Alldeles ensam också!

Svar: Ja, vi saknade dig! Som vanligt!
Hanna

2012-12-06 @ 18:32:02
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0