Aftonbladet gört igen

Alltså den här Cissi Wallin som blitt så sjuk av LCHF dieten. Det är ju sinnessjukt attt tänka att alla som går på LCHF dieten kommer att vara frisk hela livet. Det är ingen universal lösning. Det är en diet som jag är mätt på samtidigt som jag går ner i vikt. Det är klart att någon viss procent kommer att bli sjuk även om de äter bra mat?! Jag fattar inte Aftonbladets hets att hitta dåligheter med LCHF. Fast å andra sidan så känns det bra att detta är det allra hemskaste och sämsta med LCHF kost. Jag tycker helt ärligt att det är bra att saker undersöks och kritiskt granskas. Men för min del så är LCHF mycket bättre för min kropp än den kosten den fick innan.

Sen tar dom in en expert som såklart är anti LCHF.



Hon ger LCHF - och Flygvärdinnedieten och Ornich +/++. Känns det okej tycker ni?
Jag äter dock kolhydrater på LCHF. I texten står det att "Inga kolhydrater" och det stämmer inte. Borde inte alla dieter ovan leda till brister? Förutom GI kanske för då äter du lite av allt? Jag skulle lätt gå på GI om jag kunde, men jag kan inte kontrollera kroppen om jag börjar proppa i den lite av allt.

Jag vet att jag äter mer hälsosamt nu, min kropp är piggare, min mage funkar 10 gånger bättre än förut, jag äter gott, jag mår bra, jag är mätt och jag skulle ha varit jättetjock hela mitt liv om inte LCHF dieten fanns. Jag menar inte att LCHF är perfekt för alla. Men det är det allra bästa alternativet för mig.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Fast du vet att AB hade en hel extrabilaga som heter LCHF va? Så jag tror nog inte att de aktivt letar fel på just LCHF.

Däremot så ÄR det de facto bra att vara lite skeptisk och undersökande till ALLT som handlar om vad man ska eller inte ska stoppa i munnen. Det är bra att tidningar, doktorer och gemene man upplyser varandra om för- och nackdelar med alla olika dieter som finns.

(För hur gärna du än vill att det ska vara perfekt, så finns det nackdelar med LCHF också.)

2012-02-09 @ 15:41:50
Postat av: Sanna

Aftonbladet är ju såklart upphetsade över alla så kallade fel de kan hitta med LCHF, eftersom de vill sälja sin egen viktminskningstjänst. Allting annat förutom deras tjänst är ju jättefarligt! ;)

2012-02-09 @ 18:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0