Vecka 36 - Sofie Sarenbrant



Handling:
Sommarsäsongen i det lilla fiskeläget Brantevik är över för den här gången. För familjerna Winter och Malm har det varit en regnig semestervecka och stämningen är inte på topp. De bästa vännerna Johanna och Agnes är båda gravida och inom några få veckor kommer de att vara mammor.

I ett försök att ändå avsluta vistelsen på ett bra sätt bestämmer sig paren för att gå och sjunga karaoke på den lokala hamnkrogen. Men något går fruktansvärt fel och på morgonen när de andra vaknar är Agnes borta.

Agnes försvinnande blir veckans stora nyhet och polisen och media arbetar var och en på sitt håll för att finna en lösning på gåtan. Men det blir en kamp mot tiden och allt tar en oväntad vändning när en död kvinna hittas uppspolad på en strand ...


Mina tankar:
Jag blev nervös i hela kroppen av denna bok. Jag vankade av och an som en galen människa inne i min lilla lya de sista kapitlen. Tidigare idag frågade jag en vän om det som händer i boken hade hänt i verkligheten, nu i nutid alltså. Snacka om verklighetstroget. Denna bok växte massor under tiden jag lyssnade på den. I början kändes den lite lam och jag fattade inte riktigt vad den skulle handla om. Jag började lyssna på den en gång men fick sedan lite tidsbrist och började om nu när jag var i Stockholm och denna gång kunde jag inte sluta.

Jag tycker att sättet att skriva är lite likt Camilla Läckbergs sätt att skriva och hennes böcker älskar jag. Jag tror att Sofie Sarenbrant är en rätt ny författare?! Jag tror att hon har släppt två böcker tidigare men jag har inte läst någon av dom. Blir spännande att följa hennes karaktärer.

Boken "Vecka 36" är galet spännande och jag lyssnade på den så jag kunde inte direkt snabb läsa för att få veta slutet snabbare heller. Otroligt bra bok och jag kommer garanterat att läsa nästa, den fristående fortsättningen "I stället för dig"! Rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: Malin

Men Hanna! Du Måste sätta ut spoilervarning!!

2012-02-09 @ 09:54:06
URL: http://malinspng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0