Jag är i chock

Jag fick ett mail idag, från en tjej som nyligen har börjat läsa min blogg. Hon skrev massa saker men en mening har etsat sig fast i min hjärna.

"Varför går du på LCHF fortfarande och skriver att du inte går ner något längre du är ju inte tjock".

Jag stirrar och stirrar på meningen och försöker inse vad hon menar. Hon skriver även att jag omöjligt kan gå ner 20 kilo till som hon har insett att jag vill. Detta är en chock för mig. Att någon anser att jag är smal. Jo sörreni hon skriver även att jag ser ut som "vem som helst". Jag ser mig själv som tjockast, fortfarande.

Så kommer tankarna, shit jag kanske har knäppt korten på en fördelaktigt sätt för att framställa mig så otjock som möjligt. Har jag lurat er? Men nä jag känner inte att jag har det. Dessutom ser jag tjockare ut när jag har kläder på mig än när jag är utan nu. Det är helt facinerande hur min kropp ändå har lyckats dra ihop sig.


Ni får ha överseende med mitt fina feberförkylda utseende. Jag har numera en midja, en kick ass rumpa och magen är mycket plattare när jag står upp. Även fast jag mår som en blåsfisk idag så blir jag lite gladare av att se dessa bilder. Jag vet att jag inte är smal, men jag vet ju inte heller hur jag vill se ut när jag är klar. Det kanske är innan jag blitt smal.

Men och detta är en stort jävla MEN jag har inte gått ner ett gram. Står fortfarande på minus 37 kilo. Kommer aldrig att komma härifrån känns det som. Men det känns på något vis som att kroppen håller på att ställa om sig och dra ihop sig så jag känner mig inte lika fluffig nu som jag gjorde före julen. Det är många som säger till mig att jag ser mindre tjock ut nu motför före jul bara.

Tusen tack för ditt mail, You made my day!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag säger ju att du inte är tjock och inte behöver gå ner mer, kanske därför du inte lyckas?! (:



Vad var det i mitt senaste blogg-inlägg vi är oense om nu då? (;

2012-01-20 @ 16:23:59
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: MalinKalin

Sv: Haha vi får se. Det beror på om det blir bra eller inte :P

Jag tycker också att du ser ut som vem som helst och -37 kilo är ju superstor skillnad :)

2012-01-20 @ 19:24:22
URL: http://malinkalin.blogg.se/
Postat av: sanna

vilket underbart inlägg, jag blev oxå jätte glad! ps...du ser smal ut på kortet i grönt linne o mössa=) Kämpa på, jag tror absolut du kan gå ner nåfra kilo till OM DU vill men det är verkligen ENORM skillnad nu mot för ett par år sen=)

2012-01-22 @ 15:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0