Rakt ur hjärtan

Jag förstår nu varför jag blir så himlas full så lätt nu för tiden. Såhär såg jag ut sommaren 2010 när jag började äta LCHF mat. Jag kände mig aldrig så tjock som jag ser ut. Jag ser dock nu att jag var tjockare då än nu.
Jag förstår för typ första gången hur folk jag träffar blir lite paff över hur jag ser ut nu. Jag har gått ner 37 kilo men den siffran känns inte hög längre. Konstigt. Men om jag kollar på tjejerna på tex Aftonbladet som gått ner 17, 22 eller 43 kilo så förstår jag att 37 kilo är mycket.

Jag har ju typ stått stilla i vikt hela hösten. Det beror på att jag inte ätit strikt. Jag har ätit lite fel. Jag har nu ätit bra sedan detta året började men inte ett kilo har nog suddats bort. Jag vet inte varför men jag vet att jag nu kommer att kämpa tills dess att min kropp ser ut som jag vill. När jag kollar på bilden ovan inser jag att det är möjligt. Allt är möjligt. Hur fan kan jag ha missat att jag såg ut sådär? Hur kan jag ha intalat mig själv att 37 kilo inte är så mycket? Att jag skulle kunna varit "klar" nu om jag hade varit strikt. Jag klarar inte av det. Att vara strikt året runt. Det är vad jag har intalat mig. Men ju mer fel jag äter desto svårare är det att äta rätt. Jag förstår att jag är påväg, jag känner mig duktig, jag har gjort något jävligt bra för mig själv, jag känner mig nöjd och den här bilden gör mig ledsen även om det var en av de roligaste kvällarna i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Linda C

Men Hanna!!

Jag är GLAD för att du inser hur MYCKET 37kilo är och att du själv känner att du är duktig. Du är inte bara duktig, du är GRYM som gjort allt detta på egen hand! Fan Hanna, de finns liksom inte ord som kan beskriva hur duktig du varit ens en gång. Tapperhetsmedalj vore de minsta du förtjänar! Sträck på dig, var stolt, ta åt dig av alla positiva kommentarer du får! Du har gjort ett hästjobb!!! SnyggHanna!! :)

2012-01-16 @ 12:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0