Tiden

Vad lägger ni den mesta av eran tid på? Jag har funderat på detta i några dagar och kommit fram till att vi alla människor prioriterar olika. Jag prioriterar mig själv och människor omkring mig. Bakom varje mail jag får och skickar sitter en människa som vill få ett svar. De har tagit av sin tid för att maila just mig. Jag är så inställd på att de har tagit av sn tid att jag gärna ger av min.

Det är många som frågar mig hur jag hinner? Jag tar mig ofta tid och hälsa på och göra sånt som jag tycker är roligt. Sen är nog jag ledig lite mer än alla andra. Jag har ju ingen familj och hus att ta hand om. Det tar ju tid. Sen prioriterar jag nog annorlunda än andra. Jag kan lämna en kaos lägenhet en vecka för att umgås och göra saker utan att det gör mig särskilt mycket, men till slut får ju jag panik och städar. Som idag då ska jag säda och shoopa bort grejer till förråd.

Det jag kan tänka att många gör fel är att de ger jobbet och problem för mycket tid. Sitta och grubbla och fundera har jag gjort mycket denna höst, på olika saker som inte blitt som jag velat eller som bara inte känns aktuella. Ändå har det tagit så sjukt mycket av min energi och tid.

Jag vill ge min tid till människor som ger mig energi. Då orkar jag mycket mer och livet blir bra mycket roligare. Grubbla kan man göra ibland men jag tror sällan man kommer fram till något vettigt genom att grubbla. Ventilera och tänka i nya banor är bättre för mig.

Detta är ett av mina mål 2012, Fundera lite mer på vad jag gör med min tid. Jag tycker att jag är duktig på det redan men jag kan alltid bli lite bättre och det är viktigt för mitt mående.

Kommentarer
Postat av: Helena

Så sant så :) Du är verkligen en människa som TAR dig tid för allt och alla. Å du ställer alltid upp. Är så glad att ha dig som vän!!! Gott Nytt 2012 finaste Hannis :) Jag vill leka nån dag!!

2012-01-02 @ 18:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0