Igår

Igår var jag alltså trött men ändå superglad att jag fick åka till stallet. Det är verkligen en lyx attt ha möjlighet att få vara en del av hästlivet igen. Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan det nu. Lina är en ren lyx som jag har hittat och aldrig tänker släppa. Igår åkte vi först till lillstallet och tog ut hästarna. Lina med Dansa, jag med Visa och Annika med Lucas. Så himla mysigt! Nästa vecka kommer det troligtvis att flytta in en till häst där! Kul!
 
Sen åkte vi till storstallet och fixa med Bronzac och jag pratade massa med Anette om Sägensafari, mina farhågor blev ännu större och det kände skit jobbigt att jag skulle iväg på det på kvällen.
 
Efter att Lina ridit och donat så åkte vi och köpte mat, kyckling sallad, the lux, en hel kycklingfilé fick man på istället för de där äckliga salladskyckling bitarna. Sibogrillen!! Dock ingen god vitlökssås och det tog en evighet(säkert 20-25 minuter) att få maten!

Så åkte vi tillbaka till lillstallet och målade, målade och målade lite till. Nu är stallet så himla fint och när hästarna kommer in från sommarhagarna så kommer det bli ännu mysigare att vara i stallet och pyssla med dom. Både Lina och jag tror att vi typ kommer att flytta in.
 
Vid 20 tror jag att vi gav upp och jag åkte hem och bytte om till regnkläder. Sägensafari stod på schemat och regnet var ett faktum. Jag tyckte inte alls det var farligt att gå den där promenaden. Jag har ju haft värsta paniken för det här och det var inte alls så läskigt som jag hade föreställt mig. Jag tänkte typ Spökhuset på Grönalund gånger 3 och jag dööör bara jag tänker på spökhuset. 160 kronor tycker jag inte att det var värt tyvärr. Måste peppa upp historien mycket mycket mer!! Jag var ju förberedd på att bli skrämd massor och det blev jag inte. Skit trist men otroligt skönt att det är över. Men visst är det lite tråkigt när man föreställt sig något riktigt hemskt och ändå utsatt sig för det och så var det inte alls farligt, jag blev besviken. Vi skrek liksom mer när en groda hoppade framför oss påvägen från stugan ner till bilen.
Jag kom hem typ tolv, lite för sent för jag skulle ju upp och jobba idag. På...... hmm.... torsdagkväll ska jag sova!!

Kommentarer
Postat av: lina

Om jag inte minns helt fel så heter jag fortfarande lina :)

Svar: What?? Vadå Lina??
Hanna

2012-07-09 @ 18:54:29
URL: http://olinao.blogg.se
Postat av: Lina

Du skrev att linda gick med Dansa ;)

2012-07-10 @ 00:09:07
URL: http://olinao.blogg.se
Postat av: MalinKalin

Sv: Ja han är jättefin. Bellman heter han :)

Mysigt att pyssla i stallet :)

2012-07-10 @ 21:59:11
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0