Matlådor - kan man annat än älska dom?!

Eftersom jag hade en hemmadag framför mig idag så tog jag tag i matlagningen. Nu behöver jag inte laga mat fem gånger den här veckan som jag skrev tidigare för nu har jag matlådor för hela veckan om jag inte orkar laga "ny" mat.
Vi började med att ugnsteka lax med curry, vitlök och salt ovanpå. Jag sprinklade över lite olivolja innan jag shoopade in de i ugnen på 200 grader ca 30 minuter.

Sen snabbtinade jag köttfärsen i micron innan jag iaf började steka den utan smör halvfryst på grund av uruselt tålamod. När köttfärsen var brynt hällde jag i hackad gul lök och trattkantareller. I med en burk fryst grädde(5 dl),  tomatpure och kryddor.. chilipulver, vitlök, salt, paprika pulver, svartpeppar..
Som tillbehör gjorde jag en gratäng. Man tar vad man har hemma. Jag tog fryst blomkål, fryst spenat, massa fryst persilja med "grenar" och alltihopa. Sen hällde jag över lite grädde, typ 2 dl kanske. Sen hade jag på en hel påse riven ost.

Den blev tunn och räckte till 7 matlådor och en smakpotion till mig.
 
Totalt blev det 8 matlådor, två barnpotioner och en potion till mig. Såsen är bara vanlig cremefraiche med kryddor, persilja, salt, vitlök!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej !
Allt bra med dig ?
Jag ville bara tipsa om att man nu kan vara med och tävla i min blogg om en drömvinst från miinto.se. Alltså, du väljer själv vad du vill vinna och ojojoj vad det finns fina grejer att välja på både till tjejer och killar ;)

Titta in och tävla om du är sugen !

http://moonzanna.se/2012/june/tavla-om-din-dromvinst.html#comment

2012-07-17 @ 17:48:50
URL: http://moonzanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0